14 Eyl 2012

Evlilikte Ufak Tefek Cinayetler/ Eric-Emmanuel SCHMITT

GILLES- Geri döndüm Lisa,buraya döndüm,hayatımıza,evliliğimize.Hafızamı kazadan sonra kaybetmedim hayır,kazadan önce öyleydim.Hafızamı kaybetmiştim.Çünkü günlerimi,gecelerimi seninle geçiriyordum; ama kendime farklı bir hikaye anlatıyordum. Hafızamı kaybetmiştim; çünkü çüküm sana kalkıyordu; ama göz göre göre başkalarına bakıyordum. Hafızamı kaybetmiştim; çünkü sana karşı baş edilemez bir duygu besliyordum ve küçük itkilerimden söz etmeyi tercih ediyordum. Hafızamı kaybetmiştim; çünkü aslında sana sadıktım; ama bunu itiraf etmektense gebermeyi tercih ediyordum. Sana tapıyordum ve bunu sana söylemeyi unutuyordum. Ben yalnızca bir erkeğim Lisa ve erkeklerin özelliği kaderlerini reddetmeleridir. Onlar özgürlüğü tercih ederler; ama bir amacı olmayan özgürlük nedir ki? İçi boş, kof, kararsız bir özgürlük hiçbir şeyi seçmeyen bir özgürlük, gel geç istekli bir özgürlük, koruyucu bir özgürlük. Erkekler özgürlüğü kullanmaktan çok, hayal ederler, onu kullanmak yerine bir rafta özenle korurlar.Orada özgürlük kurur,kemikleşir ve kendilerinden önce ölür. Çünkü özgürlük ancak kullanıldığında var olur. Erkekler içten içe hayalperesttirler. Bir şey yaşarlar; ama kendilerine başka bir şey anlatırlar. Hayatlarına sessizce kurguladıkları, arzuladıkları, hayal ettikleri gizli bir başka hayatı teyellerler. Senin kollarında bin kez tatmin olsam da, kendimi başka kadınları baştan çıkaracak güçte yırtıcı bir hayvan gibi görüyordum. Bu evden-hatta onu satın aldığımız gün bile-her an çekip gidebilmeyi umuyordum. Karada kendimi denizci, denizde ise bir inşaatçı gibi hissediyordum. Bir aşık olarak önümde hiç engel olmasın istiyordum. Koca olarak sadakatsiz olmayı arzuluyordum. Ben çift kişiydim. Lisa, çift kişiydim ve böyle olmakla gurur duyuyordum, gerçekle yetinmeyi bilmeyen, ona hayranlık duymayı beceremeyen; anca oradan kaçmak için bir yere yerleşen ben'le yan yana yürüyordum. Seni ne kadar çok sevdiğimi, bunu sana söyleyemiyordum: Bu, ikimize kelepçe vurmak anlamına geliyordu.

Evliliğimizin en büyük serüvenim olduğunu kabullenmek, ikimizin benimle dalga geçmesine neden olacaktı. İşte geri döndüm. İkizimi hastanede bıraktım. Onu senin darben öldürdü. Huzursuz ruhu şad olsun. Kimse onu özlemeyecek. (Acı ile Lisa'ya bakar.) Seni seviyorum Lisa. Bizim için yaptıklarından ötürü seni kıskanıyorum. Seni seviyorum; çünkü sevecen değilsin. Seni seviyorum; çünkü bana kafa tutuyorsun. Seni seviyorum; çünkü bana vurabilecek güçtesin. Seni seviyorum; çünkü benim için hala güzel bir yabancısın. Seni seviyorum; çünkü ancak sen çok istediğinde benimle sevişirsin.

LİSA- Ya seni öldürürsem?

GILLES- Öleceksem senin elinden olsun isterim. Yokluğun beni öldürmeyecek, beni zehirleyecektir. Kal lütfen, benimle kal. Başka kadın istemiyorum. Başka katil istemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder