26 Nis 2011

Sanatı öldüren ülke

Kafama takılan noktalar var. Mesela şu ''ucube'' heykelin yıkılması gibi.. Ya ben anlayamıyorum biz bu zihniyetle bir de AB 'ye girmeye kalkıyoruz hangi g*tle girecekler , hangi zihniyetle girecekler çok merak ediyorum.(gerçi AB yanlısı değilim , olmaya da niyetim yok) Daha sanatına sahip çıkmayan , sanatçıyı anlayamayan (anlayacakta kapasitede olmayan ) insanalrın başımıza kral kesilmeleri gerçekten içler acısı bir durum. Mehmet Aksoy geçen bir haber programına çıkmıştı , bir sanatçıyı nasıl mağdur ettiklerini , nasıl yasaların ihlal edildiğini  bir kere daha gördüm. Yapmayacaksın bu ülke için hiçbir şey , ne kitap yazacaksın , ne heykel dikeceksin , ne müzik yapacaksın , ne de sansürsüz film çekeceksin ! Valla atarlar içeri benden söylemesi !

İmamın Ordusu için de geçerli bütün bunlar ; ama şöyle bir durum var kitap basılmadan hemen Ahmet Şık'ı içeri attılar ve bu medyada patladı. E insanlarda haliyle kitabı merak ettiler ve internetten kopyasına ulaşmaya çalıştılar. Olayın medyada patlaması kitaba olan merakı arttırdı , yani siz istediğiniz kadar gazeteciyi içeri alın susturun ! Ama bu halkı öyle kolay kolay susturamazsınız ! Belki Gazeteci içeri alınmasaydı  kitaba bi müdahale olmadan kitap basılsaydı bu kadar kişiye ulaşamayacaktı kitap insanlar adını bile duymayacaktı belki. Çünkü okumayan bir toplumda yaşıyoruz , nerde piyasa , nerde sansasyonel bir olay var ona odaklanıyoruz. O yüzden bir bakıma medyada patlaması iyi oldu. Ama kalkıpta ''bu ülkede demokrasi var '' demek biraz g*tlük yapmaya benzer !!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder